مجله بازی میری گیم

پیش نمایش بازی Lords of the Fallen

پیش نمایش بازی Lords of the Fallen سقوط خدا

پیش نمایش بازی Lords of the Fallen سقوط خدا

 

هزاران سال پیش نبرد سختی میان انسان‌ها و خدا رخ داد، جنگی که خانواده، دوستان، لبخندها و امید را فدا کرد. اما این تلفات، رهاورد بزرگی را برای انسان‌ها به ارمغان آورد، پیروزی . پیروزی بر خدایی که آنان را آفریده بود. پس از این موفقیت، انسان‌ها خدا را در کوهی زیرزمینی زندانی کرده و برای یادآوری دلاوری‌های خود به پسرانشان، دستش را در زمین قرار دارند. با وجود شکست خوردن خدا، آنان همیشه می‌دانستند که نابود نشده است. در آپریل ۲۰۱۲، عنوانی توسط City Interactive، سازنده‌ی Sniper: Ghost Warior، موسوم به Project RPG معرفی شد. تنها اطلاعات منتشر شده از بازی نشان ‌می‌داد که Project RPG در سبک نقش‌آفرینی است.  پس از انتشار این اطلاعات اندک، بازی در سکوتی عمیق فرو رفت. شایعاتی مبنی بر کنسل شدن این عنوان به گوش می‌رسید تا این که City Interactive قفل سکوت خود را شکسته و اطلاعات بسیار امیدوارکننده‌ای از بازی منتشر کرد. این شرکت اعلام نمود که نام بازی Lords of the Fallen بوده و وظیفه‌ی ساخت آن به‌عهده‌ی استدیوهای Deck 13، CI Games و Tomasz Gop، تهیه‌کننده‌ی عناوین The Witcher و The Witcher 2، خواهد بود. در این مقاله، سعی داریم تا به بررسی نکات این بازی پرداخته و نگاهی به آن داشته باشیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

پیش نمایش بازی Lords of the Fallen سقوط خدا

پیش نمایش بازی Lords of the Fallen سقوط خدا

داستان بازی هشت هزار سال پس از جنگ بشر با خدا روایت می‌شود. انسان‌ها پس از گذشت این مدت زمان مدید از پیروزی خود مطمئن شده و دیگر نگران توطئه‌ی دوباره‌ی خدا نبودند. اما این غفلت باعث بروز مشکلات جدیدی شد. سپاه خدا و ژنرال‌های او دوباره حمله کردند و خواهان نجات خدا شدند. در این زمان، شما نقش Harkyn را برای مبارزه با این موجودات و نجات بشریت خواهید داشت. وی فردی است که به خاطر گذشته‌ی بسیار تاریک خود هیچ‌گاه خنده، خانواده و دوستانش را به چشم ندیده‌است. Tomasz Gop، تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی، در ارتباط شخصیت اصلی بازی گفته است : ” Harkyn یک قهرمان معمولی نیست. ما می‌خواستیم تا شخصیتی بسازیم که علاوه بر فرار از کلیشه‌ها و عمیق بودن، گذشته‌ای بسیار مرموز نیز داشته باشد. ”

در جهان بازی، خلافکاران پس ازهر اشتباهی، خالکوبی در بدنشان ایجاد می‌شود تا از آن شرمگین شده و دوباره دست به اشتباه نزنند. نکته‌ی قابل توجه این است که Harkyn بیشترین تعداد خالکوبی‌ها را در این دنیا داشته و او تنها فردی است که می‌تواند مردم را از این بلایا نجات دهد. به عبارتی دیگر، خلاف‌کارترین فرد، نجات‌دهنده‌ی دنیا است. همان‌طور که داستان این عنوان استنباط می‌شود، سازندگان برای ایجاد داستان بازی از افسانه‌ها و روایات قومی بهره برده‌اند. علاوه براین، نوار‌های صوتی نیز در بازی وجود دارد که اطلاعات بیشتری را از فرهنگ مردم در اختیار بازیباز قرار می‌دهد. Tomasz Gop در این رابطه گفت : ” پیدا کردن اشارات فرهنگی، افسانه‌ها و روایات قومی از شاخه‌های اصلی داستان بازی می‌باشد. LotF عنوانی است که اسرار بسیاری دارد. ” برای نمونه‌هایی از این اسرار می‌توان به چگونگی تغییر Harkyn و گذشته‌ی بسیار مرموزش اشاره کرد. همچنین سازندگان وعده‌ی پایان مختلف را در بازی داده‌اند. به عبارتی دیگر، تصمیمات شما در بازی، بر روند داستان و پایان آن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

پیش نمایش بازی Lords of the Fallen سقوط خدا

پیش نمایش بازی Lords of the Fallen سقوط خدا

Lords of the Fallen یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی و سوم شخص است. سازنداگن اذعان داشته‌اند که تمرکز اصلی بازی در سیستم مبارزات و گیم‌پلی آن است. یکی از منابع الهام مبارزات بازی، Dark Souls است. بدون شک نبرد‌های تاکتیکی این عنوان را به یاد دارید. LotF نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازیکن برای موفقیت در بازی باید تاکتیک بسیار مناسبی را هدف قرار داده و با برنامه‌ریزی دقیق به مبارزه بپردازد. نکته‌ی قابل توجه این است که در LotF شاهد مبارزات ” تک به تک ” بسیاری خواهید بود. البته ذکر این نکته بدان معنا نیست که شاهد هیچ گونه نبرد گروهی نیستیم. به نظر می‌رسد که علت این تصمیم، چالش بسیاری است که سازندگان برای بازیبازان به ارمغان آورده‌اند زیرا آنان LotF را از سخت‌ترین عناوین نسل هشتم یادکرده‌اند. برای درک بهتر این ویژگی می‌توان نبردی از بازی را مثال زد. در یکی از صحنه‌ها، با لردی در حال مبارزه هستید. او که از سلاح و زره‌ی سنگین برخوردار است با هر ضربه به شما، مقدار زیادی از سلامتیتان را از بین می‌برد در حالی که حملات شما مقدار کمی از سلامتی او را تهدید می‌کند. لذا باید با تاکتیکی مناسب او را شکست دهید. البته پیدا کردن یک استراتژی مناسب برای مبارزه تنها نیمی از پیروزی است. پس از هر ضربه‌ای که بازیباز به لرد می‌زند، مقداری از زره‌ی آن شکسته و به اطراف پرت می‌شود بنابراین سرعت حملات دشمن نیز افزایش پیدا می‌کند. از بین رفتن زره‌ی دشمن با وجود خطرناک‌تر کردن او به نفعتان نیز است. اکنون با استفاده از خلاءهایی که در زره‌ی دشمن وجود دارد می‌توانید با استراتژی جدید او را شکست دهید. البته این تنها یکی از دشمنان متوسط بازی است و باید انتظار سخت‌ترها را نیز داشته‌باشید. به طور کل، دشمنان درون بازی ،طبق داستانی که سازندگان عنوان کرده‌اند، لردها و موجوداتی شیطانی هستند که برای نجات خدا آمده‌اند. البته امکان حضور دشمنان دیگری نیز در بازی وجود دارد اما هنوز اشاره‌ای به آنان نشده‌است. Tomasz Gop در این رابطه اذعان داشت: ” Lords of the Fallen عنوانی است با پیچیده‌های گوناگون، مکانیک و چالش‌های مختلف در بخش مبارزات است. ”

در بازی شاهد سه کلاس مختلف با نام‌های Cleric [ روحانی ]، Warior [ جنگجو ] و Rogue [ مخفی‌کار ] خواهیم‌بود. بازیکنان بسته به مهارتی که دارند، می‌توانند بین این کلاس‌ها یکی را برگزینند. اگر به دنبال کلاسی با طلسم‌های گوناگون هستید، Cleric بهترین انتخاب است. خواهان شخصیتی قوی هیکل با زره و سلاح‌های سنگین می‌باشید پس Warior را انتخاب کنید. اگر هم به مخفی کاری و قدرت‌های آن علاقه دارید، Rogue بهترین کلاس برای تحقق اهداف شماست. به نظر می‌رسد که برای هر قدرت درون بازی، استفاده‌های گوناگونی وجود داشته باشد. به عنوان نمونه، قابلیت یکی از کلاس‌ها این است که شبحی مانند شخصیت اصلی می‌سازد و دشمنان را منحرف می‌کند یا با پرتاب این روح به دشمنان، آسیب جدی به آن‌ها می‌رساند.

 

پیش نمایش بازی Lords of the Fallen سقوط خدا

پیش نمایش بازی Lords of the Fallen سقوط خدا

سبک مبارزات و جادو‌ی کلاس ‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشد و در هرکلاسی شاهد قابلیت منحصربه‌فردی خواهیم بود. بازیکنان می‌توانند روی جادو، مبارزات نزدیک یا هردوی آن‌ها تمرکز کنند. طبق ادعای سازندگان، جادو نقش مهمی در بازی ایفا می‌کند البته استفاده نکردن از آن مزایایی را برای بازیبازان در پی خواهد داشت. به عبارتی دیگر، هنگامی که بازیباز بدون جادو دشمنی را شکست دهد، وسایل و پاداش بهتری به او هدیه داده خواهد شد به‌طور کل، با توجه به تجربه‌ای که Tomasz Go در پروژه‌ی The Witcher داشته‌است می‌توان انتظار مبارزاتی جذاب داشت. از قابلیت‌های شخصی‌سازی کلاس‌ها در بازی بگذریم، بی‌شک قابلیت ارتقا سلاح و زره‌ها به چشم می‌آید. هنوز اطلاعات دقیقی از این قابلیت به دست نیامده است اما سازندگان قول داده‌اند تا قابلیت‌های شخصی‌سازی و ارتقا شگفت‌انگیزی را برای سلاح‌ها، زره‌ها و اجسام درون بازی قرار دهند. علاوه بر حضور سلاح‌ها و وسایل گوناگون، قول ساخت سلاح‌ نیز در LotF و توسط بازیباز داده شده است. البته باید مراقب سلاح و زره‌های انتخابیتان باشید زیرا وزن سلاح و زره‌ها در حرکت بازیباز تاثیر گزارد. Lords of the Fallen یک عنوان Open World نیست. امکان دارد که این ویژگی باعث ناراحتی بازیبازان شود اما باید بدانید که جهان بازی به هم متصل بوده و مکان‌های زیادی برای کاوش وجود دارد. سازندگان نیز شما را به گردش در محیط بازی تشویق می‌کنند. مطمئنا تلاش شما برای جهان‌گردی، جوایزی را در پی خواهد داشت. این جوایز می‌توانند سلاح، اسرار گوناگون و … باشد. علاوه بر این، مکان‌های مخفی نیز در بازی وجود دارد که با پیدا کردن آنان، جوایز بسیار ویژه‌ای را دریافت می‌کنید.

 

پیش نمایش بازی Lords of the Fallen سقوط خدا

پیش نمایش بازی Lords of the Fallen سقوط خدا

بازی توسط موتور City Interactive در دست ساخت است. به واسطه‌ی این موتور، سازندگان موفق به خلق مناظری زیبا و پرجزییات کرده‌اند که دنیایی قرون وسطی را به خوبی برای بازیبازان به ارمغان می‌آورد. با توجه به تجربه‌ای که منتقدان با بازی داشته‌اند جزییات شخصیت‌ها و محیط بازی بسیار دقیق کار شده و تداعی کننده‌ی عنوانی نسل بعدی است. علاوه بر این، سازندگان از تکنولوژی PhysX در بازی استفاده کرده‌اند. به وسیله‌ی این تکنولوژی، شاهد واکنش اجسام گوناگون با یکدیگر هستیم. به عنوان نمونه‌، می‌توان به نحوه‌ی نشستن برف‌ها اشاره کرد. البته سازندگان اذعان داشته‌اند که از تکنولوژی و شیوه‌های گوناگون دیگری نیز استفاده کرده‌اند. باوجود این‌که برای اظهارنظر نهایی هنوز زود است اما باتوجه به بازخوردها، Lords of the Fallen عنوانی موفق و  مورد انتظار خواهد بود. نکته‌ی قابل‌توجه این است که سازندگان گفته‌اند Lords of the Fallen یک فرنچایز نیست پس سعی می‌کنند تا هرچی که در توان دارند در این عنوان به رخ صنعت گیم بکشند. این بازی برای عرضه در کنسول‌های نسل‌هفتم، هشتم و PC برنامه‌ریزی شده است.

به این صفحه امتیاز بدید | نظرات شما برای ما مهم است.

مطالب مرتبط